سفید کردن دندان

عادات غذاخوردن و افزایش سن می تواند دندان های شما را تیره و زرد کند، خیلی از کارهایی که به طور روزمره انجام می دهیم می تواند در زرد شدن دندان ها تاثیر بگذارد، مانند نوشیدن قهوه و چای، کشیدن سیگار، نوشیدن آبمیوه ها و نوشابه های رنگی و خوردن غذاهای ادویه دار.
سفید کردن دندان­ها یا بلیچینگ می تواند لبخند شما را به زیباترین حالت برساند، اقدامات غیرحرفه ای و بدون پشتوانه علمی در جهت سفیدشدن دندان از جمله استفاده از خمیر دندان های سفید کننده دندان، نوارهای استریپ، لاک سفید کننده دندان و غیره نه تنها تاثیرمثبت نداشته در خیلی از موارد باعث آسیب به مینا و بافت های نگهدارنده دندان می شود. بنابراین شما باید برای رسیدن به این هدف به دنبال روش بلیچینگ و سفید کردن دندانی باشید که ویژگی های زیر را داشته باشد:
۱. سریع و راحت باشد.
۲. ماندگاری همیشگی داشته باشد.
۳. باعث حساس شدن دندان ها نشود.
۴. به ریشه و مینای دندان آسیب نرساند.
۵. توسط دندانپزشک انجام پذیر باشد.

سفید کردن دندان توسط پیشرفته ترین دستگاه های لیزر AMD و Zoom Bleaching (ساخت کشور آمریکا) و همچنین دستگاه Bt Cool Plus انجام می پذیرد. این دستگاه ها بالاترین تکنولوژی روز دنیا در زمینه سفید کردن دندان را دارا می باشند و عوارض روش های مرسوم سفید شدن را به دنبال ندارند. با استفاده از این تجهیزات، میزان سفید شدن دندان محدودیتی ندارد و رنگ طبیعی دندان ها به همان صورت قبلی برگردانده می­ شود، همچنین نتایج این روش دائمی می­ باشند.

روش انجام

در ادامه بروزترین راه و روش های سفید کردن دندان شرح داده می­شود:

دستگاه AMD Laser: در این روش از ژل بلیچینگ سفید کننده، بر روی دندان ها استفاده می­شود و در ادامه پرتو شتاب دهنده بطور مستقیم بر روی دندان ها تابانده می شود تا به این ترتیب حداکثر نتایج بهینه حاصل شود. این روش سفید کردن دندان با لیزر یک روش بی­خطر و بدون درد است. به این ترتیب می توان رنگ دندان­ها را تا ۸ درجه در مدت کمتر از یک ساعت سفید کرد.

دستگاه Zoom Bleaching: این دستگاه روش نوین دیگری برای سفید کردن دندان با بهره گیری از طیف آبی نور با فرکانس و طول موج مخصوص می باشد. این دستگاه با تاباندن این نور برای فعال کردن ژل بلیچینگ دندان، عملیات سفید شدن را طی ۴۵ دقیقه یا سه مرتبه ۱۵ دقیقه تا ۸ درجه انجام می­دهد. این روش یک روش سریع سفید شدن دندان می باشد.

دستگاه BT Cool Plus: سیستم بلیچینگ BT Cool Plus یک ابزار سفید کردن دندان است، که در آن از آخرین تکنولوژی نور آبی، با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه، و ناحیه نور دهی کمانی برای سفید شدن دندان­ ها استفاده می­شود و به این ترتیب می توان کل دندان های موجود در دهان را سفید کرد. دستگاه BT Cool Plus را می­توان به راحتی و به صورت قابل اتکا در مطب دندانپزشکی استفاده کرد و در این حالت هیچگونه گرما یا صدا در هنگام سفید کردن دندان ایجاد نمی شود.

نوع لیزر مورد استفاده برای سفید کردن دندان توسط دندانپزشک انتخاب می شود. هنگامی که شما درباره انتظارات خود از نتایج سفید کردن دندان با دندانپزشک زیبایی خود صحبت می کنید، دندانپزشک متخصص درباره جزئیات مربوط به هر کدام از روش های درمانی و مناسب بودن آن به شما توضیحات لازم را ارائه می­کند.
مواد مورد استفاده

ژل بلیچینگ دندان که در این کلینیک مورد استفاده دارد از کارخانه Ultrademt آمریکا بوده که به دلیل وجود پروکسید اوره یا کاربامید پروکساید (Carbamide Peroxide) به جای آب اکسیژنه یا هیدروژن پروکساید (HydrogenPeroxide) در هنگام فعال شدن ژل بلیچینگ دندان توسط اشعه دستگاه، مولکول اکسیژن از کربن آزاد شده که اکسیژن آزاد شده، نقش سفید کنندگی دندان را داشته و مولکول کربن به علت درشت بودن نسبت به هیدروژن در هیدروژن پروکساید امکان نفوذ از توبول های عاجی را نداشته و به عصب دندان هیچگونه آسیبی وارد نمی کند. در نتیجه برخلاف استفاده از هیدروژن پروکساید، زمانی که از کاربامید پروکساید استفاده می­شود، بیماران هیچگونه شکایتی از حساسیت دندان هنگام بلیچینگ و یا بعد از آن گزارش نشده است.

برای استفاده از این روش درمانی فقط به یک جلسه ملاقات با دندانپزشک نیاز است و نتایج سفید شدن دندان­ها با این روش، دائمی می باشد. در طول درمان، بیمار در شرایط راحت و محیط آرام قرار خواهد گرفت. در این زمان بیمار به سادگی بر روی صندلی دراز کشیده و از روش بدون درد و ایمن سفید کردن دندان ها لذت خواهد بود. زمانی که نتایج درمان کامل شود، فرد از یک طرح لبخند جدید با دندان هایی سفید و زیبا بهره مند خواهد شد.
مزایای بلیچینگ با لیزر

مزایای سفید کردن دندان با لیزر به شرح زیر است:

استفاده از یک روش پیشرفته سفید کردن که باعث ناراحتی بیمار نمی شود
امکان دستیابی به نتایج بلیچینگ دندان سریع و موثر برای اصلاح طرح لبخند بیمار
بی خطر و ایمن بودن روش (بی خطر بودن این روش در پژوهش های علمی به اثبات رسیده است)
امکان دستیابی بیمار به حداکثر میزان روشنی و سفیدی دندان در یک دوره درمانی سریع (۴۵ تا ۶۰ دقیقه ای)
نتایج طولانی مدت و ماندگار بدون احتمال مشاهده حساسیت دندان

برای حفظ ظاهر ایجاد شده برای دندان ها، پیشنهاد می شود از روش ها و راهکارهای مراقبت در خانه برای دندان های سفید شده، استفاده شود. در این حالت با دنبال کردن بعضی روش های مراقبتی پس از سفید کردن دندان، می توانید نتایج را برای مدتهای طولانی و حتی تا همیشه حفظ کنید.
عوارض

روش های قدیمی بلیچینگ دندان بسیار دردناک بودند و باعث ایجاد التهاب می شدند. این موضوع در حالی است که روش های سفید کردن دندان با لیزر فقط بر نواحی بسیار خاص دندان ها متمرکز می شوند و به این ترتیب می توان از بروز عوارض احتمالی پیشگیری کرد. حجم وسیع پژوهش ها و مطالعات کلینیکی انجام شده در این حوزه نشان می دهد بلیچینگ دندان با لیزر تحت نظارت دندانپزشک متخصص بی خطر و ایمن است. به هر حال استفاده از این روش درمانی برای کودکان زیر ۱۶ سال و زنان باردار توصیه نمی شود.
هزینه

برای آگاهی از هزینه و قیمت سفید کردن دندان با لیزر در کلینیک تخصصی دندانپزشکی رویال وان می توانید به کلینیک مراجعه کنید. مقدار هزینه پس از معاینه اولیه به اطلاع شما خواهد رسید.

زرد شدن دندان ها عارضه ای است که می تواند برای هر فردی به وجود بیاید و می تواند لبخند فرد را تحت تاثیر قرار دهد. روش های سفید کردن دندان به راحتی این مشکل را حل می کنند، در گذشته این راه ها و روش ها، برای بیمار دردناک بود و حتی گاهی باعث حساسیت دندان ها می شد، اما با روش های جدید و با استفاده از بلیچینگ دندان با لیزر علاوه بر اینکه عوارض و دردی را برای بیمار به همراه ندارد، نتایج آن دائمی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(http://www.royalone1.com/wp-content/uploads/2018/06/bg-1.jpg);background-size: cover;background-position: center center;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 400px;}